siapakah aku ? dimanakah aku ?


hari ni aku berjalan menuju ke suatu tempat..
tempat tu jauh sangat...
tapi aku tak tau macam mana aku bole sampai kat situ..

aku cube mengenal pasti tempat tu..
memang aku tak pernah tengok atau datang pon kat situ..

aku terus berjalan ,,, sampai di satu penjuru,, aku terlihat seorang wanita tua...
aku cuba untuk bercakap dengan dia..

lalu..aku bertanya.."mak cik,, di  mana kah saya sekarang ?"
mak cik  itu pun menjawab" benarkah kamu tidak mengetahui di mana kamu  sekarang??"

aku menjawab" benar"
mak cik itu seraya berkata... " kamu sekarang di alam lain nak "

aku pelik,, dan berfikir .. alam lain?
adakah aku sudah mati?

tiba-tiba..sewaktu aku menoleh ke belakang...wanita tua itu menghilangkan diri..

PERSOALANNYA: di mana kah aku berada?
                           : siapakah wanita tua itu? di manakah dia menghilang?

No comments:

Post a Comment